ahlan wasahlan...(^^,)

Jumaat, 12 Oktober 2012

nEw LIfe bEgins..

sem ni banyak perubahan dalam hidup aku.. perubahan terbesar bile aku mmg betol2 blaja hidup bersusah2 dahulu,,. bukanla b4 ni x susah,, tapi ni mungkin cabaran yang agak getir bagi kami..
penyewa rumah kat parit jelutong..
awal2 kami g kelas naik kereta coz ade lg dak klas duk menyewa sini,, tapi ttibe dy kluar sebab ade la problem dy tu..
kami meneruskan perjuangan kami untuk ke kelas dgn berjalan kaki..
rintangan terbaik yang kami terima ialah melintas highway tiap2 hari.. pernah satu malm,, aku blek kelas kereta tu jarak hanya 1 inci dgn aku,, mmg ngeri sgat,, naseb aku x terseret dan melayang.. hm,, mati syahid la..
alhamdulillah,, tuhan sayang kami.. selama kami berjalan kaki,, x pernah hujan turun.. kalau hujan,, mmg kami akn redah.. biarlah basah lencun utk cari ilmu tuhan..
mmg aku ade moto,, tapi ape korg akan rase bile korg naik moto sorg,, tapi kwn korg lagi 4 org jalan kaki??
hidop ni kne pk org jugak :)

selain tu,, aku stat berjinak2 dgn bisnes.. yep,, keje kat kiosk tepi atm.. ramai org aku jumpe tyap kali kerja.. yang penting jgn lokek dgn senyuman.. tu pesan abg adib..
cane aku bole keje situ??
abg adib n abg hakim,, senior aku,, mrangkap AJK TMBE(fakulti).. kenal sebab pegi uum aritu n join kursus kepimpinan dorang....
tyme hari opening  kedai tu,, aku ade kat situ,, n mulut gatal bertanye ttg part time..
so dorg mmg nk carik org,, setelah aku tnye parents n pdapat adk beradik lain,, dorg bnarkn..
bende tu bukan bebankn or kacau study aku,, cume aku sendiri kne korban mase rehat aku dan curik mase utk buat assignment dan study.. 
untuk awal2 ni,, aku amek ptg selase n rabu,, mase joging aku da korbankan sikit.. da 2 minggu aku cuti jogging.. hurm,, my partner,, stanleyester anak polis.. dy lg la hardwork,, buat keje sampai mlm.. keje mlm mmg mak aku x bg,, wlaupun abg hakim offer nk anta aku balik rumah.. hehe,, malasla..
aku bukan kerja sebab duit,, tapi sebab nk lupekan benda2 lalu,, aku mmg tekad nk jadi lebih kuat pasni,, so cabaran camni wat aku yakin.. ade abg adib ngan abg hakim yang byk bebel2 kat aku,, gelak tawa same2... bg nasihat kat aku.. haha,, best sebab dorang mmg lyan aku mcm adik dorang,, they are my teacher! 
 :)

minggu ni je aku ade untuk rehat kat rumah,, naseb program 1M4U batal aryni.. minggu lepas2 berderet camping aku.. sampai demam2.. mid term exam pun dah start.. now,, mmg kene study.. assingment pun terbang dah..haha.. sem 3 lebih mencabar..
kekuatan untuk hidop baru..

bintu Idorus ijtihad li najah!!!...

5 ulasan:

  1. Woooo! Nama abang! Nama abang!! *lompat happy*

    BalasPadam
  2. haha... eksaited betol abg hakim ni sampai nk terbang ke langit.. ^-^

    BalasPadam
  3. terbang melayanggg, fuhhyoooo! *penyakit kat kem dah datang. fuhyooo2~~

    BalasPadam

blog ni ditulis seske hati dan mengikut citarasaku.all written here are absolutely reserved by me.