ahlan wasahlan...(^^,)

Rabu, 3 Oktober 2012

its not only tears..

dalam senyum tu, aku pahit sembunyikan masalah,
kenapa aku di fitnah mcm tu??

perit dan sakit sangat.. berat betol dugaan ni.. ak x nak luah kat kwn aku,,aku takot sebab  umpama beri beban kat mereka..aku da serik dgn kisah silam aku.. i dont want to be burden for someone dat i love anymore.. jadi aku diam.. terseksa gak.. xde sape yang faham ape dlm hati dan minda aku..actually,i really need someone to hear my prob, make me calm, and to make me smile really sincere again..to take me higher when i down like this.. tabah je la peneman hidup aku sekarang.. diam dan tidak melawan. biarla mereka kate aku pengecut. memang la aku pengecut. pengecut utk bertemu ngan Allah dan dipersoalkan. Allah tahu yang sebenar.. Ya Allah, sampai bila ujian mu akan berakhir??

Jangan tangisi sebuah perpisahan. suatu saat engkau akan berterima kasih kerana hal itu telah membuatmu menjadi pribadi yang lebih baik. Ketika ada orang yang menyakitimu, janganlah membalas menyakiti. Tetapi bersikaplah lebih dewasa. Krena sakit yang sedang kamu rasakan adalah pelajaran yang teramat berharga untuk membuatmu lebih dewasa dalam bersikap.
Memang luka di tubuh bisa dengan cepatnya sembuh. Sedangkan luka di hati sulit sekali untuk bisa sembuh. namun keikhlasan hatilah yang mampu mengubatinya..Semoga kita menjadi pribadi yang penyabar dan semakin dewasa dalam menempuh kehidupan ini.

got diz from ismi noorasiah status..

PERSOALANNYA,, IKHLASKAH AKU??


1st day at kiosk uthm

manusia memang selalu tidak berpuas hati dgn sesuatu perkara, sebab itulah manusia tidak dapat memuaskan semua pihak, kerana setisp manusia tidak sempurna :)


2 ulasan:

blog ni ditulis seske hati dan mengikut citarasaku.all written here are absolutely reserved by me.