ahlan wasahlan...(^^,)

Khamis, 1 November 2012

Qalbu Nisa'

"ma ma'na qalbu?, ma ma'na nisa'??
qalbu wa nisa', al kalam fi lugahtul arabiyah......"

cis speaking mesir plak tetibe...
rindu bahasa arab..try praktikkan bhasa arab tinggi tym zaman sekolah menengah dulu..
oke aku translate...

"apa maksud 'qalbu'?, apa maksud  'nisa'
qalbu dan nisa', satu perkataan dalam bahasa arab..."

qalbu= hati 
nisa=seorang perempuan
hati+perempuan = hati seorang perempuan
nak suruh aku ikrab??
qalbu tu isim,, nisa' plak isim muanas..
kalau x silap,, nisa' tu bole jadi mudaf... 
faham x???amekaw...(aku pun da byk lupe)
haisyh pening plak korang nak fhm aku ckp ape ni...


macamane aku bole tukar dari aiskerim + coklat..
dah lame hajat nak tukar,, yela,, tittle sebelum ni waktu zaman kanak2 aku buat blog..
 tapi sekarang,, dah matang.. hehe..
qalbu nisa' akan ceritakan kehidupan aku,, suka duka aku,,cabaran untuk mematangkan usia,, yang penting mestilah pasal hati seorang perempuan.. 
silalah jenguk2... 

selamat membaca~~

sawah dan saya memang kawan baik... :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

blog ni ditulis seske hati dan mengikut citarasaku.all written here are absolutely reserved by me.