ahlan wasahlan...(^^,)

Khamis, 1 November 2012

identity~

 mase yang paling seronok bile nak jumpe kawan2..
so, aku bukak almari n terpandang baju labuh muslimah yang aku beli time sekola menengah dulu..
secare otomatik,, kuar dalam otak aku,, budak perempuan,, bertudung labuh putih,, berbaju muslimah hijau..
comelnye.. hik3...

cuti sem haritu... kawan aku yang blaja kat Birmingham UK, tido kat umah aku.. ade gak la bwk dy jalan pegi stadium bt jalil.. pasni lame lg nak tggu dy balik malaysia..
bukan tu nak cerita...
tapi kagum dgn ketrampilan muslimah dia
dia pakai shawl or pashmina..
mmg cantik,, n dy kate da x reti sgt da pakai bawal..
kagum dgn dia,, walaupun tercampak jauh...............
tapi tetep seorang muslimah yang lebih tertutup dari aku
yang hanya tercamapak di kampung parit raja.. why?

2nd story..
my primary skool,, org pggil kembar name..
samela,, jumpe tym cuti sem..
wow!!good dress up..
dia pakai jubah dan bertudung labuh,, stokin, of course la...
citer dy dulu,, pakai jugak baju kecik2 tu..
tapi sekarang da xde..
so, one day,, saya akan jadi camtu x??

next,, kawan kat u,,
bile dy citer dulu dy mmg macam GG kat kelas
'Gila Glamour'
x caye giler aku,, sumpah x dapat bayangkan...
now,, dy cakap,, smenjak parents dy balik mekah,, prents dy mmg ade doa,,
n dy tinggalkan la semua tu..
sekarang baju dy biase tp longgar la,, n pakai shawl macam Dena Bahrin..
comel2.. dena nk dpt ank da,, so sweet... haha,, iklan jap...
aku?? tggu abah buat haji utk kali kedua ke??

aku mmg nak berubah,,. ni semua hati aku.. kuat mane aku.. kalau perangai still x betol lagi,, cane? hati x bersih.. berubah perlu secara teguran yang baik.. its not easy like ABC.. yang paling besar kene buat ialah PENGORBANAN utk BERHIJRAH.. 

totally im agree,, im SLISS 
Simpang Lima Islamic Secondary School..
or SMKA Simpang 5
ynag dulu bertudung labuh, sentiasa berstokin, susah untuk menegur lelaki ajnabi
tapi penah korang fikir,, semua yang aku buat adalah mengikut peraturan..
aku jugak potong tepi tudung supaya x lbuh sangat,, pastu tudung aku pun pendek sikit,,
tangan baju x ketip,, tapi handsock alhamdulillah sampai skrg still pakai.. stokin kalau pegi DM kdg2 x pakai,, baju kurung g DM??kdg2 pkai tshirt je.. DM x campur putera,, ape kisah...
mmg kene la dgn exco badar..

tapi bukan salah peraturan..
peraturan mendidik kita..
hati kita??semua bende kita  buat dikawal oleh otak..
ade otakkn?fikirla.. mane baik dan buruk?

si dia waktu sekolah menengah

waktu kawad negeri

kat matrik-fasi kem

kat matrik- sebalik tudung tu, dia pakai inner tudung

harini....
cintai diri sendiri sebelum mencintai yang lain :)








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

blog ni ditulis seske hati dan mengikut citarasaku.all written here are absolutely reserved by me.