ahlan wasahlan...(^^,)

Isnin, 26 Mac 2012

bROkEN hEaRT iS SAyiNg....


aku pernah bercinta??jujur mmg aku pernah jatuh cinta..(percaye x??he is my 1st love(untungla kan..)..coz before diz i've said.. aku anti llki,, anti kapel,, kapel tu haram..but i do it..)..tapi ade noktah kat percintaan kami? kenapa?? cerita semalam x pyah nk diulang,,bosan...
Siapa yang pernah merasakan tahulah betapa peritnya. Benarlah kata pujangga,"sakit yang paling dahsyat ialah mencintai seseorang, tetapi tidak berbalas or cinta x dihargai..."
Orang yang paling boleh menyakitkan hati kita ialah dia yang pernah paling kita cintai.  Ramai orang yang hancur hidupnya kerana putus cinta. Terlupakah pesan bijak pandai:
"Cintailah sesuatu itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kebencianmu pada suatu ketika, bencilah yang engkau benci itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kecintaanmu pada satu ketika."
dulu aku selalu pikir.. nape ak terime semua ni sedangkan aku da setia..kesalahan aku terlampau kecil.. aku da cube pertahankan semua,, air mata aku pun dah banyak tumpah utk pertahankan segalanya.. aku mmg x kuat sbenarnye,, tapi berkat orang kat sekeliling aku,, alhamdulillah..
Sebagai hamba Allah, renungilah maksud firman Allah dalam surah Al Baqarah,  " Ada sesuatu perkara yang kamu cintai tetapi itu membawa keburukan kepada kamu. Ada pula sesuatu perkara yang kamu benci tetapi sebaliknya ia membawa kebaikan kepada kamu. Sedarlah kamu tidak mengetahui, Allah-lah yang lebih mengetahui." 
Tuhan biarkan cintaku padanya hanya hidup sekali ni sahaja.. amin..
Jangan katakan kenapa aku yang kena? Jangan labelkan aku yang malang. Tetapi katakan, aku yang terpilih. Terpilih untuk putus cinta dengan manusia supaya 'terpaksa' bercinta dengan Allah. Memang begitulah rahmat Tuhan, kekadang DIA memutuskan untuk menyambungkan. Putus cinta dengan manusia, tersambung cinta dengan Allah. Inilah hikmah di sebalik kesusahan, kemiskinan, kegagalan, dan termasuklah putus dalam bercinta. Dalam ujian kesusahan selalunya manusia lebih mudah ingatkan Allah. 
sekarang ni mood layan lagu ST12-SAAT TERAKHIR..
Part paling aku suka,, 
"satu jam saja ku telah bisa, sayangi kamu, dihatiku, namun bagiku melupakanmu butuh waktuku seumur hidup.."---->i gave diz part of song to my love fren??why?


the answer for the part of song...

people said :easy come easy go..hehe
agak kejam...tapi ada yang lagi kejam sbenarnye..

oke..ni la yang aku merepek dalam entry kali ni..mesti susah kan nk faham citer y complicated ni.. akhir kate,, kepada kwn2 yang belum pernah bercinta,, jangan cuba2 utk bermain dengan perasaan korang sendiri,, sebab mmg sakit lagi2 kalau kita jenis setia,,better kawan jer.. kepada yang putus cinta,, jangan risau ALLAH sentiasa ada bersama kita,.. hidup jer macam korang yang dulu :)

4 ulasan:

  1. semoge sentiase menjalani kehidupan yg menggembirakan...jgnlah slalu menangis lagi utk bnde2 yg melalaikan tu...x sonok la~~ hidup ni mesti di teruskan...terus berpijak di bumi yg nyata....tujuan utame kite perlu sentiase dlm ingatan....ye....(^^,)

    BalasPadam
  2. nape perempuan selalu menangis?? boleh carik sal ni kalo nk tahu.. adelah sebab nape tuhan jadikan prempuan camtu.. haha.. t kalo rajin aku tulis lar dalam entry aku bab y ni..

    BalasPadam
  3. surround yourself only with people who are going to take you higher :)
    ok, dear!

    BalasPadam
  4. oke darling.. dont worry,,. not to stick with people who are not appreaciate us coz they will ruin our life.. :)

    BalasPadam

blog ni ditulis seske hati dan mengikut citarasaku.all written here are absolutely reserved by me.