ahlan wasahlan...(^^,)

Selasa, 24 April 2012

Hati saya kecik jer..

manusia senang berubah?? kenapa ??
 sebab kawan, pangkat, harta, kesibukan dan macam- macam kat dunia ni.. perubahan tu mgkin x disedari diri sendiri,, tapi org lain??mungkin ade yang berkecil hati. yela,, mane x nye,, kalau dulu selalu rapat, sekarang da renggang, dulu slalu call n mcg skrg da myepi,, dulu slalu gelak tawa bersama sekarang diam sunyi tanpa sebarang kata.. x kan dah lupa knangan bersama bile muncul org ke-3? bile pikir balik,, sume knagn manis tu cume tggal utk dceritakan,, tapi yang diceritakan tu semua da berlalu..
kdg2,, knangan tu buatkan kite ktawa,, tp kdg2 knangan tu watkan kite mgalir air mata.. 
"dulu dy slalu cter mcm2 kat ak,, dulu dy slalu lepak ng ak,, gelak same2,, g mkn same,, cter masalah dy,, tapi tu dulu la,sekarang da lain..."

bila tuhan berkata,, "kun fayakun".. maka terjadilah semuanya yang kita x kan jangka..
dunia ini adalah pinjaman,, maka semuanya Allah bole ambil dlm sekelip mate je..harta,, kecantikan, pasangan, segalanya milik tuhan.. x perlu la nak berbangga dgn ape y ade skrg..
kenapa Allah uji aku camni?? hati kecil sering tertanya sehingga mgalir air mata.. knape bukan dia si gagah tu,, knpe bukan si dia yang bertudung labuh tu,, knape aku??

firman ALLAH SWT "la yukallifullahi nafsan illa wus'aha"
bermaksud ~ "ALLAH tidak akan membebani seseorang melainkan sesuai dgn ksanggupannya" (Al Baqarah : 286)..
 ak mampu trime ujian ni??betolke?
mak slalu ingatkan,, "biarlah ape orang nak buat kat kite,, asalkan kita sabar,,. belajar je, ilmu tu yang buatkan kite lain dr org lain,, biar kite miskin harta,, asalkan jgn kite bermusuh dgn sape2.. kwn je dgn semua org,, yang pntg jage diri baik2.. Tuhan je yang layak menghukum seseorang.. Tuhan tu Maha Adil"

"sudah cukup2 sudah,, cukup sampai di sini saja,, drpd batin tersiksa,, lebih baik ku pergi saja.."

so perubahan pun perlu pada ak,, terima la yang sume tu da tggal knangan.. wat ape aku terkejar-kejar lagi kat mereka.. mmg ak ni kawan yang korang perlukan tym korg susah,, bile senang sume da lupe.. tu la hakikatnye..

 "Innallaha ma'a sobirun"
"sesungguhnya Allah bersama orang yang sabar.." 
sabarke aku utk trime semua ni?? kuat mane aku?? mungkin esok aku akn jatuh tersungkur dgn ujian ni,, sape tahu?? 
tapi ak yakin,, slagi ALLAH dgn aku,, aku boleh lalui sume ni..ak yakin Dia bersamaku,, waktu aku nangis,, waktu aku rasekan seseorang yang aku harap hilang,, waktu ak rasekan ujian ini tiada jln penghujung...
 "Ya ALLAH,, ringankan dan permudahkan lah segala ujian yang Kau beri pada hambamu yang kerdil ini..amin.."
berapa lama lagi aku akn hadapi semua ni,, walaupun bibirku sering terukir senyuman palsu,, tapi hatiku?? tu jela pnawar hidupku,, mnutup masalah melalui senyuman.. 
"dont let the world change your smile,, but let the smile change the world"
Aku syukur masih ade lagi yang sudi dgar masalah aku.. mungkin dorang jgk dah penat n bosan dengar,, dorang pun ade problem masing2.. ak x harap pun dorg selesaikan,, but lepas aku cter,, sdikit sbanyak hati aku lega.. x la aku menderita seseorang.. aku harap dorang ikhlas ntok dengar.. i juz want to borrow your ears to hear my problems n i need your shoulder to cry on..  
MAAF SANGAT2 sebab byk susahkan korang..

"tegarnya kau menari di atas tangisan ku"

aku kene kuat utk beberape tempoh ni.. terima ujian yang tuhan bagi kat aku ni,,. mmg aku terpakse bekorban...aku kene berubah,,aku kene blajar,, be a strong girl..
 MAMPUKAH AKU UTK SEMUA INI??



5 ulasan:

  1. bersabarlah wahai hati....sesungguhnye hati yg kecil inilah merupakan organ yg paling kuat dalam diri seorang wanita itu...maaf....(T^T)

    BalasPadam
  2. kawan... orang memang boleh berubah. orang memang akan pergi. tapi kalau kawan dengan dia sebab Allah, hati kau tak akan harap balasan dari dia. jadi kalau dia buat apa pun kau takkan kecewa... aku cuma kongsi, sebab tak nak kau terus kecik hati dengan kawan macam itu, ok?

    BalasPadam
  3. hijau :miss to hear tazkirah from u,..thanx a lot.. dlm mase trdekat ni insyaallah ak contact ko.. wait 4 me ok.. i hope u still with ur old number.. ^-^
    mr zoragon: x wat salah pape pun,, x pyh la mntak maaf.. heeee (^^,)
    sheera: thanx a lot,, kalo ko xde,, hm tatau kat sape lg ak nk ngadu kasih.. thanks dear..4.0 flat tau!!..

    BalasPadam
  4. kuat k..
    betul cakap hijau..
    berkawan kerana Allah..
    [maaf gak ye..]

    BalasPadam

blog ni ditulis seske hati dan mengikut citarasaku.all written here are absolutely reserved by me.