ahlan wasahlan...(^^,)

Isnin, 27 Mei 2013

great presentation

hari ni presentation untuk final project construction law
so tajuk kitorang "breach of contract"
disebabkan pembentangan dalam bi dan budak2 group aku ni cume yang all out sorang dua,, so macam x best... kitorang decide buat video je..
 dan aku lah pengedit videonye.. x susah pun sbenrnye coz setakat movie maker sume boleh buat..
cume yang susah bile tahap ko rase x puas hati dgn video yang korang hasil kan sendiri..

alkisah,, jumaat petang kitorang mengedit serta mencantum suara bedasarkan tajuk.. stress woo part edit tu..satu ptg kitorang dduk kfc..Ken da gelak2 bile dengar pronounce salah,, ade pkataan hilang,, rase mcam nak buat balik..

bila dah dapat video dr shera n stanley part lukis2 aku stat msukkn dlam movie maker.. ha~~ lukisan tu pulak mcm tak ikut citarase aku.. sementara tunggu yang lain anta audio dorang,, aku edit la mane patut.. part interview memang x boleh pakai audio tu,, terlampau byk kene edit suare tu,, so kitorang decide rakam je terus.. sebab xde org lain,, aku n ziqa jela,, n aku sendiri pgg camera..

aku mmg setia depan lappy selama 3 hari,, bile dah sume anta audio,, aku delete yang aku dah buat dan aku buat semula.. haha.. aku buat semua sampai subuh ahad.. bangun tidur aku sambung dan finally around 12noon aku siap.. tapi aku tetap x puas hati and aku delete balik semua yang dah siap tu.. hahahahaha.. aku suruh shera buat balik lukisan tu dan aku tido... hahaha.. lepas aku bangun aku mula buat balik dari awal..

mase buat kali ketiga pun byk ujiannye,, contoh, bile insert audio,, aku x jumpe kat mane.. semua orang dalam rumah ni x brani kacau aku.. skali dorang tegur je,, mmg terus kene.. haha.. pukul 10mlm aku siap da save project.. tapi x sampai situ,, bile aku tgok balik part procedure aku lupe masukkan.. terpakse edit balik,, nasib aku x buang project aku,.. bile da complete 100% sekali lagi,, suare pulak hilang... aku naik gile da mase tu... terpakse edit balik.. nak tunggu 100% complete tu boleh aku makan2 lagi.. amdulillah akhirnya ok la.. bg aku video ni simple, tp disebabkan aku x pakar bab ni,, jd complicated.. aku bukan macm si darren tu.. tengokla ni,, breach of contract..
jumlah delete = 3x
jumlah edit n save = 3x
afdal la tu kirenye...


 suare kak ema memang macam pembce berite pun... dan bawah ni lakonan yang gak menarik sikit dari kumpulan lain.



stress sangat sampai hati meronta2 nak keluar rumah tapi aku tahankan je.. merengek jugakla nak keluar stress punye pasal.. tapi kalau aku ikutkan hati jugak tak siap dan x sbaik ni kot..
dr asrul puji video ni.. he said "congrtulation on your effort to make this creative video.. bla..bla..bla.."... ha~~ rase nak bangun n tunduk hormat kat audiens tu tahu x?? nape aku seronok sangat walaupun org hnye puji sikit,, sebab usahe aku meninggalkan semua esaimen yang patut anta mingguni dan terbengkalai diganti dgn senyuman bile tengok video ni..
alhamdulillah :)

terima kasih jugak untuk semua ahli group members,, stanley ketua  n ken assistant,, sara n aida presentator,, shera pelukis,, kak ema, ziqa, wani suara latar... mekaseh tolong aku,, dan sory buli korang suruh bancuhkan air,, urutkan belakang,, termarah,, terjerit.. lalalala~~
semoga berjaya final ^_________^


#agak2 bape jam aku upload video ni letak dlm ni?? cube teka??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

blog ni ditulis seske hati dan mengikut citarasaku.all written here are absolutely reserved by me.